Vektoros ábrák használata Photoshopban

Vektoros ábrák használata Photoshopban

De miért is ajánlatos néha vektoros ábrákat használni Photoshopban? Mivel a vektoros kitöltésű objektumok korlátlanul transzformálhatók, összenyomhatók akár 32 pixelig is, és onnan minőség romlás nélkül nagyíthatók vissza nagy méretűvé. Ugyanakkor roppant sajnálatos, hogy a PS korábbi verziói nem tudnak görbéket importálni, bár meglehet, hogy Adobe Illustratorban kopizott görbe gond nélkül beilleszthető a görbék rétegek egyikére. (Gyengébbek kedvéért ott kell keresni, ahol a rétegek, csatornák, GÖRBÉK taláhatók.)

Évek óta a vektoros logókat saját módszerrel illesztem be Photoshopba.
A módszerem a következő.

1.

Megnyitom a logót/vektoros ábrát Photoshopban nagy felbontásban, lehetőleg fekete / átlátszó formátumban, de minimum 4.000 pixellel.

2.

Utána CTRL + (Layerre kattintással) kijelölöm az átlátszóságot, majd a palettákon átkattintok a Görbékre, és ott létrehozok egy Munkagörbét a paletták jobb fölső apró nyilára kattintva.

3.

Összenyomom az adott képet kb 1.000 pixelre.

4.

Átmegyek a PS-ban arra a képre, amire rá akarom helyezni a logót, és ott megteszem az első lépést arra, hogy egy új vektoros réteg keletkezzen. Ehhez létrehozok egy új réteget (pl. legfelül), majd erre a rétegre ráteszek egyetlen egy darab pontot, mintha egy görbe rajzolását kezdeném el.

5.

Utána visszamegyek az 1.000 pixelre összenyomott vektoros görbét tartalmazó szerkesztett képre, és annak görbéjét bal egérgombbal megragadom, és áthúzom a másik PS képre, melyen az a “vektormaszk” layer látható melyen laraktam az első pontot.

 

Magyarázat az eljárásomra:
Elviekben jól működhet az is, hogy a megnyitott logó görbéjéből készítünk kitöltött vektormaszkot, csak ez a régebbi PS-ekben nem volt megbízható, és az átméretezési probléma ott is fennállt, ugyanis sokkal nagyobb felbontásból érdemes vektorizálni a logót, hogy végleges helyén síma legyen, ne töredezett.
Ugyanakkor az lenne a legjobb, ha a PS végre megoldaná, hogy a Görbék layerére is vágólapról be lehessen illeszteni vektorokat, és nem kellene azzal vacakolni, hogy bitmapból készítünk görbéket.

De persze lehet, hogy a 2023-as PS ezt már tudja is. Talán. Nem zárnám ki.
Sőt, tudhatja a 2022-es is.

Tags: No tags

Comments are closed.