A weblap megren­de­lés felté­telei, a megren­de­lőnek ezt kell teljesíteni

A weblap megren­de­lés felté­telei, a megren­de­lőnek ezt kell teljesíteni

Ha egy megrendelőnk úgy dönt, hogy weblapra van szüksége, akkor ne feledkezzen el arról, hogy sok szakmai anyagot kell a grafikus számára biztosítania, melyek összegyűjtése, vagy elkészítése néha nagyon sok fáradságba kerül. A megrendelő jó, ha a legalapvetőbb folyamatokkal tisztában van ennek kapcsán.

1.

Tartalmi követelmények.
A megrendelőnek az az igénye, hogy weblapja legyen csak akkor kiszolgálható, ha tevékenységével kapcsolatban küldeni tud szöveges tartalmakat is. Ha nem áll rendelkezésére tartalom, azt megfelelő szakemberekkel meg is tudja íratni, csak ne feledkezzünk el arról, hogy ez olyasféle feladat, mint pl. az újságírás, és akárki erre nem képes.

2.

Kép követelmények.
A megrendelőnek úgy lehet egészséges látogatottságú honlapja (általában), hogy ha a site minden aloldalán képekkel is alátámasztja mindanivalóját, üzeneteit. A látogatók a képeket könnyebben felfogják, mivel a szövegeket végig kell olvasni azok tartalmának értelmezéséhez. Bár a képeken nehéz konkrét folyamatokat megmutatni, és konkrét üzeneteket megfogalmazni, de a képek tartalmilag mégiscsak egy keretet biztosítanak az adott oldal tartalmához. Ezért fontos mindig képpel együtt készíteni aloldalakat.

3.

Oldalak és posztok, és különbségük.
Az “oldal” az internet világában (általában) fix, menüből elérhető tartalmi oldalt jelent, míg a poszt vagy cikk valamilyen aktualitást közöl a látogatóval. Jellemző módon oldalként készül el a “kapcsolat”, az “elérhetőségek”, a “rólunk”, a “küldetésünk”, “sitemap”, stb. tartalmak.
Posztként a hírek, aktuális információk kerülnek fel egy honlapra, ezek általában “pörgetve” vannak a site blog aloldalán, ami azt jelenti, hogy a legutoljára feltöltött tartalom lesz a legelső az oldal tetején.

4.

A webshop tartalmak.
Ha egy cég webshopot szeretne létrehozni, akkor elengedhetetlenül fontos termékeiről képeket rendelkezésre bocsátani a szerkesztőknek, és szintén elengedhetetlenül fontos e termékekről információkat is közölni. A termékképeket körbe kell vágni képszerkesztő programban, kivéve, ha olyan termékről van szó, mely csak enteriőrben érvényesül. Ilyen lehet pl. a burkoló anyag, a kerti bútor, vagy pl. egy lift, mely más módon nem is ábrázolható.
A jól kivitelezett webshopnak tudnia kell a termékek “pörgetését” (az előbb említettem, hogy az újabb kerül előre.), mert ezzel sok energiát lehet megtakarítani az adott cégnél.
A termékeket könnyű manapság lefotózni, ugyanakkor az adott kép színének kijavításához, és a termék körbevágásához kell bizonyos szakértelem. A webshopoknál jellemző módon egységesített képméreteket használunk.

5.

Az elküldés módozatai.
Nagy segítség a szerkesztésben az, ha a megrendelő rendezett tartalmat küld, pl. elnevezi a képeket, illetve excelt használ, mellyel akár jelezheti azt a szándékát is, hogy egyes szövegek 2-3-4 oszlopban legyenek megjelenítve, és az is nagy segítség lehet, ha környvtárakat is használ. A könyvtárazott anyagokat vagy felőszolgáltatással (drive) juttathatja el, vagy tömörített állományként. Ha drive-ot használ, és abban a file-okat frissíti, az viszont zavarokat okozhat a kivitelezésnél, mert a grafikus nem biztos, hogy észreveszi a drive-on a file-ok változásait, és azt, ha azok száma bővült. Ilyenkor érdemes megbeszélni hogy jelezheti az ügyfél a drive-on a változásokat.

Tags: No tags

Comments are closed.